Veelgestelde Vragen

Over GoEuro

GoEuro is een eenvoudige multi-mode zoekmachine voor alle belangrijkste vormen van reizen. We vergelijken en combineren vlieg-, bus-, trein- en autohuuropties voor vele bestemmingen binnen Europa - groot of klein - en dan niet enkel steden die met geluk een eigen luchthaven hebben. We schatten de totale reistijd en reiskosten, zodat u gemakkelijk en reëel uw reis kunt begroten en plannen.

Multi-mode reizen is de term die gebruikt wordt wanneer men gebruikt maakt van verschillende vervoersmiddelen om een bestemming te bereiken. Wanneer mensen reizen, moeten ze vaak nog een trein, auto of ander vervoersmiddel gebruiken, naar bijvoorbeeld het vliegveld, om aan hun daadwerkelijke reis te kunnen starten.
Wij vergelijken en combineren al deze opties zodat u kunt beslissen wat het beste bij u past.

Voorbeeld 1: Londen naar Parijs - We geven de tijd/kosten voor de trein, de bus, het vliegtuig en de auto weer. U zult merken dat de trein niet alleen goedkoper is dan vliegen, maar in sommige gevallen ook nog eens minder tijd in beslag neemt zodra de factoren wachttijd en vervoer van en naar het vliegtuig meegerekend worden.
Voorbeeld 2: Heidelberg naar Praag - Omdat Heidelberg geen eigen vluchthaven heeft, laten we uitsluitend treinaansluitingen en prijzen van het dichtstbijzijnde vliegveld zien. Met deze informatie zult u een allesomvattend beeld hebben van uw kosten en reistijd.

GoEuro zoekt automatisch naar multi-mode aansluitingen wanneer vliegreizen van/naar bestemmingen beschikbaar zijn. Tevens vergelijken we de verschillen in de weergegeven opties. Als er een bepaalde verbinding niet beschikbaar is, worden de verwachte reistijden en geschatte benzinekosten voor de auto weergegeven.

Mocht uw gewenste verbinding nog niet door ons aangeboden worden, laat het aan ons weten; en wij werken er aan deze verbinding in ons bestand op te nemen!

GoEuro kan overal en door iedereen gebruikt worden om naar verbinden te zoeken en deze te boeken. U kunt zoeken naar reisaansluitingen tussen iedere gewenste twee plaatsen in de wereld. Alle internationale vluchten zijn opgenomen in ons systeem, de meeste zoekresultaten zullen hierdoor dan ook vliegopties bevatten. Echter, wanneer uw bestemming zich binnen Europa bevindt, zijn we in staat ook alternatieve vervoersmiddelen te tonen zoals trein, bus en auto, en zullen u een completer reisoverzicht geven.

GoEuro is een eenvoudige tool die gebruikt kan worden om reizen te zoeken, een zoekmachine die een stap verder gaat dan andere reiszoekmachines. Onze resultaten laten op een transparante manier zien welke reisorganisatie de goedkoopste en snelste optie is. Doordat vanuit GoEuro zelf geen vluchten, busreizen of treinreizen aangeboden worden, kunt u er van op aan dat er geen addertje onder het gras zit. Kort samengevat: We zijn een onafhankelijke organisatie die eerlijke, transparante resultaten op uw zoekactie geeft.
Wanneer u hulp nodig heeft bij het gebruik van onze dienst, zijn we graag bereid u verder te helpen. Let er wel op dat we niet tot in detail uw reis kunnen plannen of kunnen informeren over de aanbiedingen van uw gewenste route - dit kunt u te allen tijde op de website terugvinden!

Ja! In aanvulling op onze mobielvriendelijke website, bieden we een App aan voor Android en iOS. Deze moet makkelijk te vinden zijn in uw App Store of Play Store.

Natuurlijk! We zijn volledig legitiem.
Als u uw ticket direct op onze website aanschaft - en niet op de website van onze partner - zenden we u uw tickets direct toe. Deze tickets bevatten een ticketnummer en referentienummer verkregen door onze partnermaatschappij, wij sturen deze enkel aan u door. Als u vragen heeft omtrent de door u aangeschafte tickets via onze website, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Over Onze Multi-Mode Zoekmachine

Wanneer u een route gekozen heeft, sturen we u automatisch naar de desbetreffende vervoersmaatschappij door of kunt u, afhankelijk van de provider, middels geautoriseerde instellingen op onze website uw boeking afronden.

Na uw zoekopdracht kunt u in een overzichtstabel de totale prijs en reistijd van de reis vinden, evenals de verschillende routes om uw bestemming te bereiken. Verder kunt u door middel van button goedkoopste of snelste, de reis naar u wens aanpassen. Ook kunt u de filters aan de linkerkant van de pagina zo gebruiken om uw overzicht te optimaliseren. Deze filters zijn gespecificeerd op gewenste transportmiddel, uw budget, vertrek- en aankomsttijd of duur van uw reis.

Bus- en treinstations worden zichtbaar wanneer u tijdens het betaalproces met uw muiswijzer over een bepaalde stad beweegt. Treinen en bussen komen en vertrekken vrijwel altijd van het centraal station van een stad of dorp. Alle details hier omtrent vindt u terug in de ticketinformatie die u ontvangt tijdens uw boeking.

Heel simpel, u hoeft alleen te klikken op de goedkoopste button die rechtsboven de zoekresultaten te vinden is. Door met onze filters en buttons te spelen, kunt u de zoekresultaten aanpassen.

Door het grote aantal bronnen waar we onze informatie verzamelen, hangt het zoeken en boeken van tickets in een vroeger stadium af van het transportmiddel en de gewenste bestemmingen. Vluchten kunt u bijvoorbeeld vaak een jaar vooruit boeken terwijl trein- en busschema’s, afhankelijk van land tot land, tussen de 30 en 120 dagen van tevoren beschikbaar zijn.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom sommige aansluitingen niet genoemd worden. In sommige gevallen bieden onze huidige partners geen diensten aan op een bepaald traject. Het kan ook zijn dat de vertrek- of aankomsttijd te vroeg of te laat is voor bepaalde aansluitingen. Het kan natuurlijk ook mogelijk zijn dat er überhaupt geen openbaar vervoer wordt aangeboden naar het vliegveld van uw bestemming.
Voor de meeste Europese luchthavens hebben we informatie beschikbaar over aansluitingen tussen de luchthaven en stadscentrum. Als er een verbinding niet beschikbaar is; Laat het ons weten en we zoeken naar een oplossing.

We werken er hard om het grootste deel van de gevraagde routes in ons systeem op te nemen. Als de gekozen route echter niet beschikbaar is, kan het zijn dat onze providers niet de hele reis afdekken. In dat geval, zullen we de dichtstbijzijnde punt bij uw bestemming lokaliseren. Ons team is altijd bezig met het optimaliseren van beschikbare opties. Staat uw route er niet tussen? Laat het ons weten!

Bijvoorbeeld, we selecteren het beste vervoer om u op het vliegveld te krijgen 1.5 uur voor vertrek en 45 minuten tot een uur na aankomst. We realiseren ons dat deze vastgestelde tijd, gebaseerd op persoonlijke voorkeuren en andere factoren, niet altijd geheel accuraat is. Om verbeterde tijdschattingen te ontvangen, adviseren we u om een profiel aan te maken bij GoEuro. We bevelen dan ook aan om voor het boeken te kijken of u zich kan vinden in de geschatte tijden.

De geschatte tijden en benzinekosten voor de auto zijn gebaseerd op verschillende factoren, rekening houdend met snelheidslimieten, het type weg en actuele verkeersinformatie. Benzinekosten zijn gebaseerd op de gemiddelde Europese kosten (1.60 Euro per liter / 8 liter per 100 km). Houdt er rekening mee dat we zelf geen huurauto’s aanbieden. We suggereren enkel dat het een alternatieve reisoptie kan zijn voor de laatste meters van uw reis.

Ja. Dit zijn kleine bestanden die onze website naar uw computer’s harde schijf stuurt via uw webbrowser (indien u dit toelaat). Dit dient ervoor dat het systeem van onze website, uw browser herkent, informatie vastlegt en helpt onthouden voor optimalisering van uw zoekopdracht.

U kunt voor ieder probleem contact opnemen met het GoEuro Team. U kunt ons op verschillende manieren contacteren: stuur ons een e-mail naar service@goeuro.com, contacteer ons via Twitter of Facebook of bel ons op.

Over Boekingen En Tickets

Wanneer u de beste verbinding heeft gevonden, kunt u deze voltooien op onze website, of u wordt automatisch naar de website van onze partner geleid. Indien het laatste het geval is, verkrijgen wij geen details van uw boeking omdat dit geheel buiten ons verloopt.

U dient de annuleringsmogelijkheden van uw provider te bekijken. Als u geboekt heeft bij Easyjet, kijkt u dan bij de voorwaarden die zij voor annuleringen hanteren. Tickets aangeboden door Renfe, Trenitalia en Movelia die u direct op GoEuro boekt, kunnen wel door ons geannuleerd worden, mits de voorwaarden dit toelaten. .

Als u er zeker van wilt zijn of u uw ticket kunt annuleren voor dat u uw boeking plaatst, kunt u te allen tijde op de (i) naast de prijzen drukken in het boekingsproces. Dit laat u alle annuleringsvoorwaarden zien voor de door u gekozen route. Aanvullende informatie wordt tijdens het verdere boekingsproces weergegeven. Tickets met kortingen of aanbiedingen kunnen niet geruild of geannuleerd worden - b.v. PROMO of Super Economy tickets aangeboden door Renfe en Trenitalia als ook de Actieprijs tickets van Movelia.

Voordat u uw boeking plaatst, kunt u op het icoon (i) naast de prijzen klikken. Dit geeft u de mogelijkheid om veranderingen in uw boeking door te voeren. Aanvullende informatie wordt weergegeven tijdens uw boeking.

Bij sommige tickets is het mogelijk, na uw boeking, nog wijzigingen door te voeren. Neem hiervoor contact op met de provider van uw boeking. Als u bijvoorbeeld bij Deutsche Bahn een treinticket heeft gekocht, wendt u zich naar Deutsche Bahn om eventuele wijzigingen door te voeren. Als u uw ticket direct bij GoEuro heeft gekocht, neem dan tijdens kantoortijden contact op met onze contact page.

Tickets met kortingen of aanbiedingen kunnen niet geruild of geannuleerd worden - b.v. PROMO of Super Economy tickets aangeboden door Renfe en Trenitalia als ook de gereduceerde tickets van Movelia.

Omdat we zelf geen vervoersmaatschappij zijn, zijn we gebonden aan de verschillende voorwaarden van onze partners. We zijn altijd blij u te helpen uit te zoeken hoe het beleid is op de door uw gekozen route. In de meeste gevallen mogen passagiers ten minste één stuk handbagage en één koffer meenemen.

Het is nooit gegarandeerd dat u uw fiets mee kunt nemen in de trein of bus. Het is in de meeste gevallen alleen toegestaan als de fiets vouwbaar is. Wanneer het mogelijk is uw fiets mee te nemen, geldt hiervoor een toeslag. Neem contact met ons op en we zoeken uit wat de voorwaarden zijn omtrent het meenemen van uw fiets. We helpen u ook graag met het juiste fietsticket te vinden.

Of u uw huisdier mag meenemen tijdens uw reis, is afhankelijk van uw vervoersmaatschappij. Bij busreizen is het zelden mogelijk terwijl in de trein, tegen een kleine vergoeding, uw huisdier mee mag. We helpen u graag uitzoeken of uw geliefde dier mee mag tijdens uw reis en wat hiervoor de extra kosten zijn.

Ons systeem is ingericht om maximaal 5 boekingen per keer te maken. Voor groepsreserveringen voor meer dan 5 personen, neem alstublieft contact op met onze klantenservice of wendt u direct aan uw provider.

Helaas bieden we deze opties (nog) niet aan op onze website. We werken er echter hard aan, dit in de toekomst aan te kunnen bieden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Vervoersmaatschappijen hebben vaak hun eigen beleid als het aankomt op reizen met kinderen. Sommige vervoersmaatschappijen beschouwen een kind jonger dan 12 als kind, terwijl andere deze leeftijdsgrens bij 14 of 15 hebben liggen. Meestal mogen kinderen gratis of tegen een gereduceerd tarief reizen. Echter mogen in sommige gevallen de vervoersmaatschappijen enkel tickets voor kinderen aanbieden tegen de volle prijs. Tijdens het boekingsproces kunt u specifieke informatie over de door u gekozen vervoerswijze vinden. Uiteraard kunt u bij eventuele vragen contact met ons opnemen.

Natuurlijk! Een heel team staat voor u klaar in ons hoofdkantoor in Berlijn! Twijfel niet om contact met ons op te nemen. Het telefoonnummer van onze klantenservice vindt u terug op onze contact page.

Als u uw boeking hebt voltooid op de GoEuro website, ontvangt u een bevestigingsmail op het door u opgegeven e-mailadres. De bevestigingsmail bevat uw ticket in PDF formaat en een bijgevoegde factuur voor de GoEuro commissie. Print het verkregen ticket uit en neem deze mee tijdens uw reis.

Indien u op de website van een van onze partners geboekt heeft, zenden zij u ook een bevestigingsmail toe. Houdt er rekening mee dat elke provider haar eigen boekingssysteem heeft, we raden u dan ook aan uw provider te contacteren voor uw boekingsopties.

Indien u via GoEuro heeft geboekt en geen bevestigingsmail hebt ontvangen binnen 24 uur, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice per email: service@goeuro.com of per telefoon contact page.

Nadat u uw credit card gegevens heeft ingevoerd, leidt onze website u naar een nieuwe pagina en vraagt naar uw veiligheidscode. Uw financiële instituut zal de transactie autoriseren door een e-mail te sturen met een veiligheidscode. Deze code voert u in het daarvoor bestemde veld in. Dit proces is voor uw en onze veiligheid, om er zeker van te zijn dat de gebruiker geautoriseerd is om de credit card te gebruiken.

Om uw inschrijving met Verified by Visa of MasterCard SecureCode te controleren, dient u deze functie eerst te activeren. U kunt dit doen gedurende het betalingsproces of van tevoren via de Visa of MasterCard website. Als uw bank niet deelneemt aan deze functie, wordt u niet gevraagd een veiligheidscode in te voeren.

Wanneer de boeking geïnitieerd wordt, wordt uw credit card eerst gecontroleerd op geldigheid. Dit gebeurt voor uw en onze veiligheid. Wanneer de transactie niet succesvol was, wordt het bedrag binnen een paar uur tot een hele dag, vrijgegeven. Wees ervan bewust dat sommige financiële instituten een pre-autorisatie tot 30 dagen vasthouden.

Voor sommige gebruikers, lijkt deze pre-autorisatie als een daadwerkelijke boeking. Dit komt doordat de bank vaak niet aangeeft of het een daadwerkelijke boeking is of een pre-autorisatie. Als het onduidelijk voor u is, neem contact met ons op en we zoeken het direct voor u uit.

Bij sommige providers maakt het niet uit dat het ticket gepersonaliseerd is, bij andere wel. Bij Renfe en Trenitalia is het bijvoorbeeld niet noodzakelijk dat de passagiersnaam op het ticket staat. Bij busprovider Movelia is dit echter wel verplicht.

Veel providers vereisen om een uitgeprinte versie van uw ticket mee te nemen. In sommige gevallen is het voldoende om het ticket in PDF vorm op uw smartphone te laten zien.

Als u uw ticket al heeft geboekt, kunt u voor verdere informatie op uw ticket kijken of contact opnemen met uw provider.

De meeste providers waar we mee werken, zien het ticket als factuur. Als u via GoEuro zelf boekt, krijgt u in uw bevestigingsmail een factuur meegestuurd.

We werken er hard aan om alle vormen van transport, in verschillende landen, in onze database op te nemen en updaten onze kaarten regelmatig. Onze tool is geoptimaliseerd voor zoekopdrachten, vanuit en naar overal in Europa.

We berekenen alleen boekingskosten op boekingen gemaakt via onze website.

De geaccepteerde valuta’s hangen af van onze partners systemen. Hiervoor hebben wij een valuta converter gecreëerd, om uw kosten gemakkelijk om te rekenen. Selecteer simpelweg een van de valuta’s van de lijst, die u rechtsboven op onze website vindt. Voor boekingen direct op de GoEuro website, accepteren we Visa en Mastercard.

Betalingen kunnen alleen online gedaan worden: we werken enkel met websites die 3D secure betaling aanbieden.

GoEuro verstrekt een combinatie van vervoersmiddelen aan, die aangeboden worden door partners. Onze focus ligt bij het combineren van deze vervoersmiddelen, met oog op verhogen van transparantheid en optimaliseren van zoekmogelijkheden. We werken altijd aan partner- en geografische integratie en willen graag een complete boeking aanbieden in de toekomst. Voor nu, voorzien we u van het gemak van vergelijken en combineren van alle type vervoersmiddelen op een plek.

U ontvangt een bevestigingsmail van uw aankoop van de provider of organisatie waar u de transactie heeft voltooid, zij sturen u ook uw ticket. Als u bijvoorbeeld een ticket naar Manchester boekt en dan een treinreis naar Liverpool, ontvangt u twee bevestigingsmails en twee tickets - een voor uw vlucht en een voor uw treinreis.

We staan altijd bereid om te helpen, echter zijn wij het in sommige gevallen niet die u dient te contacteren. Bij problemen voor of tijdens uw boeking, neem contact op met de betreffende provider waar u uw boeking plaatst. Natuurlijk zijn we altijd beschikbaar voor advies. Voor problemen omtrent Trenitalia, Renfe of Movelia tickets, kunt u direct met ons contact opnemen hier.

Mijn vraag staat er niet bij.

We hebben enkel de meest gestelde vragen voor u opgesteld. Als u nog vragen heeft, problemen ervaart met het gebruik van onze site, of een suggestie heeft, voelt u zich vrij om contact op te nemen met ons. U kunt ook op de feedback button klikken aan de rechterkant. We horen graag van u wat u denkt over GoEuro.nl en we hopen u het gemak van het zoeken te laten beleven.

Algemene voorwaarden

Voor meer informatie omtrent het gebruik, aansprakelijkheid en disclaimers van onze website kunt u terecht bij onze Algemene voorwaarden.